perjantai 9. helmikuuta 2018

Mun lookista

Kerroin aikasemmin pyytäväni ompelilta apua mun hääpuvun muokkaukseen. No se joka mun pukua korjasi olikin mun kaaso-L.

Sovittiin L:n kanssa, että menisin heille kylään vähän pidemmäksi aikaa, jotta ehdittäisiin korjaamaan mun mekko mulle sopivaksi. L ompelee paljon vaatteita itselleen ja lapsilleen ja myös lahjaksi. Hän osti itselleen saumurinkin. Olen nähnyt hänen tekemiään vaatteita ja ne on kyllä tosi ihania kaikkia! 

Mun mekko oli todella halpa, sen seitsemänkymppiä, ja kaaso-L oli sitä mieltä, ettei ole järkeä viedä mekkoa oikeaan ompelimoon korjattavaksi, korjaustyöt on todella hintavia. Niinpä sisko päätti korjata mekon ja tehdä alushameen mulle häälahjaksi! Ihanaa, ihanaa!!

Mentiin yhdessä L:n kanssa kangaskauppaan ja ostettiin mulle alushamekangasta ja tylliä.

L oli sitä mieltä, että hän ompelisi mulle alushameen alusta asti, koska mekkoni helma on eri pituinen edestä ja takaa, ja olisi helpointa tehdä alusta kuin ostaa valmis ja muokata sitä sopivaksi.

Ensiksi L muokkasi mun mekosta mulle sopivan. Se oli olkaimista, selästä, kainalosta ja rinnasta väärän kokoinen. Sisko ompeli ja mä hoidin hänen lapsiaan, että sai äiti rauhassa ommella eikä siinä ollut koko ajan pikkuisia häiritsemässä. Välillä sovitin mekkoa päälleni ja yhdessä pohdittiin mistä kohtaa pitäisi seuraavaksi kaventaa.

Muutama päivä siihen meni ja nyt mun mekko on aivan uskomattoman upea!! Tässä pieni kurkistuskuva, minkä sisko otti minusta kun seisoin heidän parvekkeellaan.
Tadaaaaa!
Tässä kuvassa mun puku on valmis, mutta mekon alla ei ole vielä alushametta. Oon niin tavattoman onnellinen! Mulla on tosi mukava olo mun mekossa ja näytän itsekin todella kauniilta siinä! Sehän se onkin tärkeintä, että valitsee itselleen sellaisen puvun missä on mukava ja kaunis olo. Liian tiukassa mekossa ei olisi yhtään mukava olo.

Alushameesta tuli myös ihana! Se on juuri sellainen kun halusin ja saa mun mekon näyttämään paljon juhlavammalta. 
Tältä se näyttää
Tuossa kuvassa näkyy myös kaksi osaa mun asusteista, mun kengät ja huntu.
Kengät ostin hääkirpparilta viidelläkympillä, mukana tuli myös laukku, mutta en ole varma aionko käyttää sitä vai en. KEngät on kuitenkin aivan ihanat! Korkoa on vain muutaman sentin, eli niillä on mukava kävellä ja näyttävätkin hyvin kauniilta!
Huntu on mun sisko-L:n itsetekemä, mitä hän käytti omissa häissään kymmenen vuotta sitten. Saan sen lainaksi ja palautan hunnun kun meidän häät on ohi. Tämä on myös sitten samalla "jotain lainattua".


Mä vielä tarvitsisin jonkun asusteen tuohon mekon päälle lämmittämään (ja peittämään) mun käsivarret. Huhtikuussa voi hyvinkin olla vielä aika kylmä. Näin tämän kuvan ja mä ihastuin ajatukseen jostain kauniista villa neuleesta:

Tällainen neule olisi aivan liikuttavan ihana! Mutta myös lämmittävä. Oon yrittänyt koluta kirpputoreja ja Zalandoa, mutta en ole ainakaan vielä löytänyt sopivaa. Jatkan etsintöjä ja kerron kyllä sitten kun sen löydän!

Enää mun asusteista puuttuu alusvaatteet. Eli ei paljoa mitään!! Oon todella tyytyväinen siihen, että pukuni on nyt valmis eikä tarvitse enää miettiä sitä. Nyt mun täytyy vaan pysyä tässä painossa, ettei mekosta tule yhtäkkiä liian iso tai liian pieni. Täytyy varoa stressi-herkuttelua!

Millä mallilla sun pukusi on? Onko se juuri sellainen kuin haaveilitkin? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti