perjantai 9. helmikuuta 2018

Kaasoista

Tällä kertaa kerron teille miten valitsin ja pyysin itselleni kaason.

Tai siis no kaasot.

Kun oli aika päättää kenet valitsin auttajakseni suureen päivääni, mulle tuli heti kaksi nimeä mieleen:
isosiskoni L ja paras kaverini I.
Pähkäilin sitten päässäni pitäisikö mun valita heistä toinen kaasoki ja toinen morsiusneidoksi. Mutta.. kumpi olisi kumpi?

Niimpä päätin sitten pyytää molempia kaasokseni. Helpommin se kävisi niin eikä tarvitsisi miettiä apulaisen eri "arvoa", jos molemmat ovat saman "arvoisia".

Ajattelin pyytää kaasojani jotenkin erityisellä tavalla ja Pinterestissä näin kuinka monet ovat pyytäneet kaasojaan niin sanotulla "kaasolaatikolla". Kaasolaatikossa voi olla kirje tai viesti ja kaikenlaisia tavaroita mitä kaaso saattaisi tarvita.
Mä ostin Tigerista kaksi punaista pahvilaatikkoa ja muutaman viikon aikana keräilin kaupoista kaikenlaisia tavaroita kaasolaatikkoa varten. 
Loppujen lopuksi laatikkoon tuli nämä tavarat:
-huulirasva
-nenäliinoja
-kynsilakka
-suklaapatukka
-hedelmäkarkkeja
-myslipatukka
-helmikorvakorut
-meidän häiden teemavärit (musta,punainen,valkoinen,punainen)
-kaason muistiinpanovihko
-geelikynä

Isosiskoni laatikkoon lisäsin sisäkanteen meistä tulostettuja kuvia ja laatikkoon päällimmäiseksi lapun, missä luki "I've got my mister, but I need my sister. Tuletko kaasokseni?"

 Kerran kun olin L:n luona kylässä, kaivelin repustani laatkon ja sanoin
"Hei kato mitä mä ostin!" Ja sitten tökkäsin rasian L:n käsiin. Hän avasi laatikon ja ilahtuen huudahti "Oi miten ihana! Tottakai tuun sun kaasoks. Vau ompa paljon lahjuksia!" Se oli söpö hetki!

L on mua viisi vuotta vanhempi ja mä olen aina katsonut häntä ylöspäin. Lapsina ja teineinä me ei oltu kovin läheisiä, koska kuljettiin aivan eri reittejä elämässä, mutta aina L on ollut mulle tosi rakas. Aikuisena ollaan sitten vietetty paljon enemän aikaa yhdessä ja ollaan tultu todella läheisiksi. L asuu perheensä kanssa eri paikkakunnalla kun mä, mutta vierailen heidän kotonaan todella usein. L:llä ja hänen miehellään J:llä on kolme lasta, joista yhden pojan kummitäti mä olen. Heidän lapset on mulle todelllla rakkaat!
L on rauhallinen, mietiskelevä ja järkevä päätöksissään. L:n kanssa me naureskellaan Disney-vitseille ja muutenkin kikatellaan paljon yhdessä. L on se järki, mä oon se höpsöttäjä. Oon todella onnellinen kun L auttaa mua häiden järjestelyissä.
Tässä mä ja L Pariisissa kesällä 2007

I:n laatikkoon laitoin sisäkanteen tulostettuja kuvia meistä ja laatikkoon päällimäiseksi yhteen kuvaan kirjoitin valkoisella musteella "Tuletko kaasokseni?"
Oltiin kahvilla kaupungilla I:n kanssa ja tein samoin kuin L:n kanssa, kaivelin laatikon laukustani ja sanoin "Kato mitä söpöä mä ostin." I avasi laatikon ja hymyili "Vau miten hieno! Joo mielelläni tuun sun kaasoks! Kiitos! Vau mitä kaikkea täällä on!"
Jesssss!

I on.. noh mun paras ystävä. Oltiin yläaste samalla luokalla ja meillä natsas ystävyys samantien. I on harkitseva päätöksissään, mutta heittäytyvä ja aikaansaava. I:n kanssa voidaan puhua päpättää koko päivä, mutta puheenaiheet ei koskaan lopu. Ollaan oltu toistemme tukena vaikeina aikoina ja hassuttelua aina riittää!


 Mä ja I syksyllä 2007


Oon mielettömän onnellinen kun sain juuri nämä kaksi ihanaa ihmistä mun avukseni ja tuekseni tässä isossa asiassa!
Sanon heitä kaaso-L ja kaaso-I.

Miten sä pyysit kaasoa/kaasojasi? Oliko vaikeaa valita kenet haluaisit kaasoksesi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti