torstai 15. helmikuuta 2018

Auttajista

Vähän kerron siitä, ketkä meitä auttaa häissä ja sitä ennen. 

Mä tiesin jo heti alussa, että me tarvitaan apua hääpäivää varten konkreettisissa asioissa, mutta myös henkisenä tukena. Mä ainakin olen niin kova jännittämään ja panikoimaan (usein turhista) asioista paljon etukäteen ja siksi mun on ollut tosi ihanaa kun mun morsian-ystävät ovat olleet mun tukena. Siis se ryhmä minkä löysin facebookin kautta. Heidän kanssaan on voinut miettiä ja panikoida ja kysyä neuvoa ja itsekin oon antanut neuvoa toisille.
Jos tarvii pikaisesti neuvoa jossakin ssiassa, siinä ryhmässä aina edes joku tietää siitä asiasta. Se on ihanaa ja tosi huojentavaa kun aina saa apua kun sitä tarvitsee.

Konkreettisesti apua me tarvitaan sitten juhlapaikan koristeluissa. Joihinkin juhlapaikkoihin pääsee edellisenä päivänä koristelemaan, mutta meidän tapauksessa tilanne on vähän toinen.
Meidän vihkiminen on klo 14, niin juhlapaikalle saa mennä klo 13. Huh!

Vain tunti aikaa! 
Toedin heti että nyt on apujoukkoja saatava. Mä ja J ollaan pyydetty joitakin meidän ystäviä avuksi koristeluissa. Ajateltiin pitää palaveri auttajien kanssa ja sopia kunnolla kuka hoitaa mitäkin. Aikaa on vähän, joten etukäteen asioiden miettiminen ja sopiminen auttaa sitten siinä, ettei siinä tunnin aikana kukaan ehdi pyörittelemään peukaloitaan.

Ajattelin ottaa kuvia ja tulostaa niitä ja piirtää ja kirjoittaa ohjeita. Kunhan mulla on visuaalisesti selkeä kuva siitä, millaiset koristelut haluan, uskoisin että auttajat sitten pystyvät sen sitten toteuttamaan ilman mua. Koska hääpäivänä mulla ei ole aikaa käydä katsomassa ja auttamassa miten koristelut edistyvät. Voih!

Hoidettavat tehtävät ovat nämä: pöytien siirtely, herkkupöydän asettelu ja koristelu, pöytien koristelu ja kattaminen, sekä koristeiden kiinnittäminen seinälle. Kunhan me saadaan tarpeeksi porukkaa kasaan ja jaetaan tehtävät, uskoisin että nuo hoituvat kyllä nopeasti!

Myöskin suurena apuna ovat olleet mun kaasot ja Jn bestman. Mun kaaso-L ompeli mun häämekosta mulle sopivan ja kaaso-I on ollut mun kanssa häämessuilla ja shoppailemassa ja pohtimassa koristeluita. Kaaso-I tulee olemaan hääpäivänä sitten suuressa roolissa auttamassa mua pukeutumaan ja viemään mut juhlapaikalle autollaan(jes!!) ja auttamalla mua kuvausten aikana asettelemalla mun helmaa ja tsemppaavan mua kun mua varmana jännittää niin kauheesti.

J pyysi hyvää ystäväänsä K:ta bestmaniksi ihan vasta viikko sitten. J tykkää tehdä asiat omalla aikataulullaan, eikä ole niin stressaaja niinkuin minä. Miehet vain keskustelivat asiasta ja se oli sillä selvä. Mä leikkisästi kysyin sit Jltä miksei se hankkinu Klle mitään bestmanlaatikkoa, niinkuin mä annoin mun kaasoille kaasolaatikot. J vastas naureskellen ettei hänen bestmaninsa tartte lahjuksia. Auts!
J ja K lähtevät tässä joku päivä metsästämään molemmille juhlavaatteita hääpäivää varten, joko ostavat uutena tai vuokraavat pukuvuokraamosta. Siihen mä annoin Jlle vapaat kädet. Hän kyllä tarvis uuden puvun kun vanha on vähän väärän kokoinen eikä niin erityisen hieno, mutta päättäköön itse miten hoitaa asian. Kunhan hoitaa.

Mun äidin kanssa ajateltiin leipoa häitä varten karjalanpiirakoita tarjottavaksi. Omatekemät piirakat on uskomattoman hyviä ja mä haluaisin niitä koska se olisi mulle semmonen äiti-tytär juttu. Eli apuja myös vähän mun äidiltä.

Apuahan me saadaan myös mun kampaajalta ja meikkaajalta, pitopalvelulta, valokuvaajalta ja kirkon henkilökunnalta. 
Ja tietysti henkistä tukea meidän kummankin perheeltä ja ystäviltä.
On niin ihanaa kun elämässä on niin paljon ihmisiä jotka välittää meistä ja haluaa auttaa meitä. Siitä tulee hyvin rakastettu olo.

Muista säkin pyytää apua! Älkää jääkö yksin kaikkien taakkojen kanssa!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti